Google Ads er efterhånden blevet rigtig dyrt – og i mange brancher koster et klik over 20 kr.
Men det er der også en grund til, for på de rigtige søgeord, kommer der også stor omsætning.
Men hvordan sikre du dig, at du ikke betaler, når dine konkurrenter klikker på dine Adwords.
En mulighed er at ekskluderer IP-adresserne på dine konkurrenter i Google Ads kampanger.
Her er en guide på det. https://support.google.com/google-ads/answer/2456098
Men hvordan får du IP-adressen på dine konkurrenter.
Her kommer den gode nyhed, du kan få IP-adresser på dine konkurrenter i LeadScoreApp.
Systemet logger alle besøg på hjemmesiden og identificerer virksomheder ud fra IP-adressen. Du får således en oversigt over alle virksomheder, der har besøgt hjemmesiden i “Prospect” oversigten.
Næste skridt er så, at få listen af IP adresser på konkurrenterne.
Sådan downlaoder du IP-adresser på Konkurrenterne
- Ser du en konkurrent i oversigten, så klik den til som en favorit.
- Når du eksporterer en “Favorit liste” så får du IP-nummer med
Her kan du se et eksempel på en download med IP på konkurenterne.
Bemærk
- En virksomhed kan godt have mange IP nummerer
- En virksomhed kan godt have flere lokationer med forskellige IP nummerer
- En virksomhed kan godt have hjemmekontorer med forskellige IP nummerer
Vi kan desværre ikke sælge dig en komplette liste over IP-adresse i din branche.
Så det er noget du løbende skal holde øje med i Prospekts oversigten.
Pro tip:
- Du kan også bruge IP adressen til at lave målrettet indhold på din hjemmeside.
Eksempel: Hvis en ønske kunde besøger hjemmesiden, så kan du vise andre overskrifter og Call-to-action på hjemmesiden.
Det er dog noget du skal udvikle i samarbejde med din hjemmeside leverandør - Du kan lave målrettet annoncering mod IP adresser. Desværre ikke i Google Ads, men på andre annonceplatforme. Snak evt med din marketing bureau.