Se hvem der besøger din hjemmeside

Der er stor hjælp at se hvem der besøger din hjemmeside, hvis du gerne vil lave en daglig liste af kvalificerede kundeemner at arbejde med. Med Prospects i LeadScoreApp, har du nu fået endnu bedre mulighed for at lave en liste med kvalificerede kundeemner, som du kan fylde i din pipeline.  

Vi har med vores seneste opdatering nemlig tilføjet Lead Scoring på vores prospect liste:

Se hvem der besøger din hjemmeside

Ja, en rigtig lead score model, og ikke bare en generel engangement score over hvor aktiv en virksomhed har været på hjemmesiden.  

Her kan du selv angive dine vigtige sider, som afslører allermest om det er en virksomhed der går med købs overvejelser. De vil typisk kigge mere på referencer og case, og det er vigtige signaler, som den dygtige sælger skal fange og reagerer på.  

Med en lead score model, så kan du angive at disse sider skal have en høj score. 

Andre produkt specifikke sider, en mellem score, og helt generelle sider en lille score. På den måde vil du med et point system, kunne se hvem dine varme virksomheder er, og nemt prioriterer din dyrebare tid på de mest varme virksomheder.  

Her ser du et skærmbillede af hvem der besøger din hjemmeside…

Du kan også se nedenstående video, hvor du kan få et indblik i systemet:

Sådan bruger du prospects 

Se hvem der besøger din hjemmeside. Vi viser dig virksomheder der har besøgt din hjemmesiden – dem kalder vi for Prospects. Så det kan være lidt svært at identificerer den rigtige kontaktperson. Derfor kræver det også lidt benarbejde hos dig. Men hvis du sælger marketingsydelser, så er det typisk marketingschefen, marketingassistenten eller direktøren du skal have fat i. Så start med at kende den ønskede jobtitel du er ude efter. Så kan du fra LeadScoreApp gøre 2 ting.  

  1. Undersøge hjemmesiden for kontaktpersoner 
  2. Kigge på LinkedIn efter medarbejdere

Virksomheden der har besøgt din hjemmeside

Hvordan du tager kontakt og kommer i dialog med den rigtige kontaktperson er et helt andet tema. Men LeadScoreApp kan hjælpe dig med at få listen over virksomheder, der af egen motivation og interesse har været ind på jeres hjemmeside. Læst om jeres ydelser – så det er på mange måder kvalificerede, og giver mere mening at bearbejde end mange andre lister over virksomheder.  

 

Send Prospects til en mødebooker 

 

Hvis du ikke selv tænder på at ringe ud og booke dine møder, så kan det være en rigtig god ide at få professionel hjælp hos en mødebooker.  

 

Fra LeadScoreApp kan du automatisk genere en liste over de virksomheder du ønsker en dialog med og hente dem ned i en Excel fil til videre bearbejdning. 

 

I filter funktionen kan du angive hvilke kriterier virksomhederne skal vælges efter: 

 

 Søgefilter til at rette fokus på de bedste Prospects

 

 

 

 

  • Land 
  • Postnummer 
  • Scores 
  • Antal besøgende 
  • Antal sidevisninger 
  • Specifikke sidevisninger 
  • Navn og dele af navn, f.eks. A/S 
  • Brancher 

Lav din egen favoritliste 

 

Finder du en virksomhed, der er en potentiel ønskekunde, så gem dem som en favorit. På den måde bygger du din egen favoritliste, så du får et nemmere overblik, om der skulle være ny aktivitet på listen.  

 

Det kan også være virksomheder, hvor du har mødt en kontaktpersonen til f.eks. et event eller et netværksmøde. Hver gang der kommer et nyt besøg fra denne liste, vil du gerne have besked. Det er en mulig åbning til at tage dialogen op igen, og se om du kan blive klogere på kunden behov. 

 

Salget handler mange gange om timing. Hvis der ikke er et behov, så er det meget svært at komme igennem. Men hvis du ringer når kunden har erkendt et behov og er i gang med at researche nettet for mulige løsninger – så er det meget nemmere at booke møder og hjælpe kunden med at få afklaring på behovet og mulige løsninger.  

 

Bind det sammen med marketing 

 

Salg og marketing har i alt for mange år været adskilt. Men her er der en mulighed for, at de 2 aktiviteter støtter hinanden. Har en person først besøgt hjemmesiden, så er der mulighed for at lave målrettet markedsføring mod den person, igen og igen. Oftest så skal der 7-9 påvirkninger til, før en person tager en beslutning om at starte dialog med virksomheden. Derfor skal marketing sikre, at tiltrække de rigtige ”besøgende” ind på siden, og hvis de når frem til at læse om virksomhedens ydelser, så skal de i en loop, hvor de rammes med målrettet markedsføring den næste rum tid. Målet er at kvalificere dem yderligere til sælgerne, og det er ved at sætte navn på. Dette er næste niveau af data i LeadScoreApp. Her bruger vi cookies til at tracke kontaktpersoner, så sælgerne kan se hele deres adfærd på hjemmesiden. 

 

Kvalificerede kontaktpersoner er sælgerens drøm 

 

Personoplysninger kommer ikke ud af den blå luft i disse GDPR tider. Disse skal indsamles på virksomhedens egen hjemmesiden, hvor brugerne selv afgiver dem. Det sker ofte gennem: 

 

  • Gratis morgen møder 
  • Event og konferencer 
  • Webinarer 
  • Katalogbestillinger
  • E-bogs bestillinger 
  • Tilmeldinger til nyhedsbrev 

Men det er tilmeldinger der kræver en høj grad af engagement fra deltageren. Der er behov for at give et mere simpelt tilbud, der taler til de potentielle kunder, tidligere i deres købeprocess.  

 

Udfordringen er at lave et værditilbud der er så stærkt – at brugeren afgiver navn, e-mail, virksomhedsnavn, titel telefon, e-mail m.m. Når vi arbejder med leadgenerering, så vil vi gerne op og konverterer 5% af trafikken, så vi har minimum navn og e-mail, at arbejde videre med.  

 

Det handler om at forstå dine potentielle kunder. Hvilke problemer skal de have løst? Hvilke informationer leder de efter? Hvad skaber værdi for dem? Disse spørgsmål skal hjælpe dig til at finde frem til, hvordan du skaber en såkaldt leadmagnet. 

 

En leadmagnet består af gated indhold, dvs. indhold,  der er interessant og værdifuldt for dine besøgende,  at de afgiver navn og e-mail for at få adgang. 

 

 Her er exit popup et fantastisk værktøj. Den kan indstilles, så den ikke forstyrre brugerne, mens de er på siden. Den kan komme frem, når en bruger er på vej væk. Den kan målrettes til udvalgte sider, og udvalgte kanaler. Bruger du ikke popup i dag, så kan du være helt sikker på at du taber potentielle kunder på gulvet. Marketing skal samle dem op, varme dem godt op til sælgerne, og sælgerne skal lukke ordren. 

 

Her er et eksempel: 

 

 

Lead tracking og scoring gør sælgerne til superstjerner 

 

Besøg på hjemmesiden efterlader digitale fodaftryk. 

 



Fodaftryk der alle sammen afslører noget om den enkelte besøgendes interesser i din virksomhed og dens produkter. Det vil sige, at med hvert klik dine hjemmesidebesøgende foretager sig på dit website, så fortæller de dig faktisk hvor deres største købsmotivation ligger. 

 

Det kan hjælpe dig med at kommunikere målrettet ud til de rigtige modtagere, på det helt rigtige tidspunkt i deres købscyklus. 

 

Tydelige digitale købssignaler du skal bruge i leadscoring: 

 

  • Åbner salgsmails 
  • Klikker på links i mails 
  • Downloader filer i Tilbud 
  • Læser produktbeskrivelser på hjemmesiden 
  • Læser reference cases på hjemmesiden 
  • Antal besøg på hjemmesiden 

 

Dette ville kunne hjælpe dig med at prioritere og kvalificere dine leads til opfølgning, så du kun skal fokusere på de leads, der har en aktuel interesse i dine produkter lige her og nu. 

 

 

 Efterlad ikke penge på bordet – Se hvem der besøger din hjemmeside –få LeadScoreApp i dag. 

Seneste indlæg